Venice Beach/Santa Monica and Route 66 - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Debbey Elegeert - WaarBenJij.nu Venice Beach/Santa Monica and Route 66 - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Debbey Elegeert - WaarBenJij.nu

Venice Beach/Santa Monica and Route 66

Blijf op de hoogte en volg Debbey

20 September 2014 | Verenigde Staten, Santa Monica

20 september
Een dagje strand! We kijken naar buiten en zien dikke wolken. 'Komt wel goed' en 'trekt wel bij'! Na een uitgebreid ochtend ritueel met nog een klein boodschapje (want de wijn was op!) vooraf rijden we naar Venice Beach. Het zonnetje wil nog steeds niet maar het is een aangenaam temperatuurtje. Eenmaal aangekomen is het een heel gedoe om een strandrolstoel mee te krijgen, volgens hen is het heel normaal om je paspoort en creditcard tezamen achter te laten. Dat vonden wij dus niet en na wat oehs en ahs en wat van ditteme !?%#!?£¥+|~\ krijgen we dat ding mee en trekken we Rich achter ons aan op het bewolkte strand. Lekker Hollands eigen bammetjes weg knagen en langzaam aan gaat de temperatuur nog wat omhoog.. 'ja hoor, binnen een uurtje komt het helemaal goed'. Nog geen uur later zitten we met onze blije bekjes in de zon! Natuurlijk moet er gezwommen worden in de Pacific Ocean, en dat blijft niet bij een keertje. Baywatchboy komt ons nog wel vertellen niet te dicht bij de Pier te zwemmen omdat dit surf gebied is. Want terwijl wij op ons luie reet zitten, sport 95% van de mensen op en langs Venice Beach. Opvallend is de rust hier aan het strand.. Overslaande golven domineren het geluid en de zachte bries die langs je oren glijdt. Ook het beeld is bijzonder aangenaam, het is niet druk dus iedereen ligt ver uit elkaar. Geen heen en weer geloop.. Werkelijk van niks of niemand 'last', alleen maar genieten! Toen er uiteindelijk wat mensen verbrandt waren hebben we onze weg naar Santa Monica vervolgt. Je auto parkeren in deze steden is wel een gedoe, zet je hem bijna weg voor 20 dollar.. Twijfel twijfel, toch niet.., kom je een paar straten verder een parkeerplaats tegen waar we voor 4 dollar het mannetje waren. Allereerst moest de Santa Monica Pier getrotseerd worden, ondanks de mega drukte was het toch een aangename wandeling. Daarna een stukje 3th street afgelopen die vol staan met winkels en straatartiesten om vervolgens op de Pacific Coast Hwy heerlijk te eten! En die kleuren hier bij zonsondergang.. Echt, onbeschrijfelijk! Bij thuiskomst natuurlijk een roseetje en een wijntje en uitpluizen wat we kunnen rijden aan route 66, want dat staat morgen op het programma.

21 september
Het is 06.00 en ik zie op mijn eredivisie app dat Ajax met 0-1 voorstaat, BAM! Goedemorgen! Lekker begin van de dag. Nog wat 'road checking' en uitchecken bij ons verblijf Crystal inn. Then on our way to Route 66! Hier kan ik een mega lang ervaringsverhaal over typen maar wat een mooie stukken hebben wij mogen ervaren zeg! My lord.. Ik som zomaar wat op ter impressie maar het was fenomenaal! Om te beginnen het eerste gedeelte van onze route vanaf Victorville echt authentieke route 66 beelden.. helaas hier geen foto's van wat we dachten het nog wel aan de orde zou komen. (We krijgen nog wel een herkansing maar daar later meer over) We rijden wel eens vaker stukken dubbel want als je keihard borden negeert met 'road closed - true road only local traffic' dan kan je aan het eind van de weg wel eens 'road closed' tegenkomen en mag je de afgelegde 10 mile lekker terugrijden.. Toen begon het Route 66 gezeik eigenlijk wel een beetje.. Buitenom dat niet alle wegen meer toegankelijk zijn heeft de natuur hier vorige week een handje geholpen met regenbuien uit wolkbreuken. Nu moet je je even rotsen, bergen, zand en steen voorstellen en dan begrijp je waarom het mogelijk want ontoegankelijk werd. Er waren ook stukken wegen weggespoeld. Dus we vervolgen onze weg over de i40, deze interstate road loopt vrijwel parallel aan route 66 en enkele afslag proberen we het nog eens. Helaas heel lang zonder succes maar bij Fenner kunnen we er eindelijk weer op en worden we getrakteerd met dalende slagbomen en een harde 'train whissle' en staan we dik 4 minuten voor een goederen trein, prachtig! Bij Needles komt route 66 en de i40 samen omdat dit de brug over de Colorado River is. Daarna weer van de interstate af en toen we zachtjes aan verder in de berg klommen kwamen we in Oatmen. Hier liepen de ezels op de weg en komt het typische route 66 beeld ons oog binnen. Omdat de avond al zijn intrede neemt stoppen we niet en missen we hier prachtige foto's van. Ik trek deze van internet wat dit dorpje moet aan in herinneringen reportage komen! Wat we daarna zagen is niet te beschrijven nog op foto vast te leggen.. Slingerend door de berg met stijle hellingen en snelle afdalingen met op de achtergrond bergen, groene plantage, verschillende kleuren van de natuur en de zacht ondergaande zon. Moeders achter in de auto met natte ogen en Rich die ma af en toe een por geeft en 'mooai' mompelt.....
Na 19u bereiken we Kingman, het einde van onze bestemming. We botsen de eerste de beste slaapgelegenheid binnen en boeken voor nog geen 50 dollar een kamer. Hapje eten aan de overkant wordt een smakelijke burger met een goed glas rose/wijn/7up :)
Na een nachtje slapen verheugen we ons op de rit door Kingman. Dit zou een typisch route 66 dorp moeten zijn maar wij zien er niks van, waarschijnlijk niet goed gereden maar we geloven het wel.. Op naar Vegas!
Onderweg rijden we weer langs de Colorado River die ons uiteindelijk bij de Hoover Dam brengt en hier maken we een korte stop. We werken een ijsje naar binnen en genieten van het kolossale bouwsel! Nog een uurtje en Las Vegas is een feit. We zien uiteindelijk Vegas vanuit de berg dalend voor ons liggen en hunkeren naar het zwembad. Aangekomen bij het immens grote Hotel Stratosphere parkeren we de auto en gaan we naar de achtste verdieping. Hier is namelijk het zwembad! Na een frisse duik en wat zonuren gaan we naar de hotelkamer en upload ik dit verhaal. Men this is lovely! Upcoming are the Vegas story's..

• 23 September 2014 - 07:34

Shanyra:

Wauwwww kippenvel van je verhaal deb!!!
    Je fotos zijn prachtig!

Geniet, geniet , genietttt!!

Xxxx

• 23 September 2014 - 08:08

Iris:

Wow wat zullen jullie genieten! Tof om zo mee te lezen Debbey... Je schrijft erg leuk. Geniet B-)

• 23 September 2014 - 09:00

Sytske:

Super om te lezen ! Geniet ervan.

• 23 September 2014 - 09:59

Marloes:

hey daar

Super om mee te lezen
    Ben blij dat jullie zo genieten

• 23 September 2014 - 12:14

Christian:

Prachtig dat jullie zo genieten.
    Heel leuk dat we met jullie mee mogen genieten, ik kijk er iedere dag naar uit om een nieuw verslag van jullie te lezen .
    En ik zeg het weer .....wederom prachtige foto's.
    xxxxxxx van hier

• 23 September 2014 - 18:27

Astrid:

Prachtig je reisverslag, we genieten hier mee !!
    Super mooie foto´s, vooral die van je moeder en Richard.
    En route 66, is genieten zeker.... Desiree.

Groet Astrid.

• 23 September 2014 - 20:51

Ans:

Ben benieuwd naar jullie verhalen over Vegas straks. Gaan jullie ook een gokje wagen?
    Leuk om met jullie mee te reizen!

• 23 September 2014 - 22:14

Janet:

Wat zijn jullie lekker aan het genieten! En wat leuk om jullie reisverslagen te lezen!
    Ik geniet helemaal mee,en ben al benieuwd naar het volgende verslag.....
    Veel plezier in Vegas!

• 23 September 2014 - 23:05

Joyce:

Oh debbey! de manier hoe je het schrijft , zie ik het al echt helemaal voor me! :-) Leuk om je verslagen te lezen! en te zien wat jullie doen! Nog heel veel plezier!